Tuesday, November 1, 2011

Hidup Baruku


1 November 2011

Syukur, boleh update blog. bukannya aku taknak update, tapi korang tau la kan, macamana hidup seorang budak medic.. 

so kali ni, aku nak citer pasal hidup baru aku kat India ni.

harap maaf, ni bukan aku yang snap.
nak sangat aku cerita pasal keadaan kat sini. tapi bro Aidil Yusof dah pun citer kaw2 dalam blog dia. so kalau nak tau pasal kehidupan sini, bukak je blog dia.. 

jadi aku nak cerita pasal benda lain pulak.

pasal study?

paham2 jelah kan, budak medic. 

dalam lappy tu bukan fb tau, masa ni aku tgh menyalin gambar histology.
hamek kau bersepah! haha.. sebenarnya takde la stress sangat, sebab kat sini aku tak keseorangan. kami susah sama2, senang sama2..  tengok kat dinding tu, gambar kawan2 yang penting dalam hidup aku. semua tu boleh bagi semangat kat aku untuk teruskan perjuangan. mungkin ayat tu poyo sikit, tapi macam tu lah keadaannya..


jalan kaki gi kuliah. sepatutnya ada bas yang hantar kami, tapi kali ni dah penuh.
meeting ketua biro. kat mana2 pun boleh


fountain depan bangunan kampus.


Dr. K. Oswal. dengan slide title ni je dia boleh bersyarah selama 45 minit. yang lagi best, semuanya aku dapat paham.
Senior2 panggil dia ni "the Ensiklopedia." semua dalam kepala. salutttt!!!!

hari tu kitorang ada kelas BM. ye, BM. Bahasa Malaysia. walaupun sekarang aku duk kat India, tapi disebabkan USM ni malaysia punya, so terpaksa lah ambik jugak.. semua cuti2 kebelakangan ni semua burn. even hari minggu pun. dah la hari minggu kitorang sehari ahad je, tu pun burn jugak. dan Diwali sekali.

"Kat Malaysia Diwali Cuti sampai seminggu. aku kat India kot, tapi xde cuti!! Arrghhh!!!"
bentak Amirul Juraimy.

hehe rilek laa Ju, aku pinjam kata2 kau sikit.

satu yang aku suke pasal India ni, adalah, semua makanan atau minuman berasaskan 
Dairy Product adalah sangat sedap. tak kire la, milk shake ke, kopi ke, biskut ke, aiskrim, sandwich keju, semuanya sangat sedap. 

sini la kami selalu lepak.

cold coffee + chicken sandwich. Rs45=RM 2.84. kawwww..

layannn...
"Sedap Gila" - Mer
pasal biskut pulak, aku ni sebenarnya x suka sangat, sebab leceh dia lekat celah gigi. 
tapi kat sini semuanya berubah.

stok biskut
selain susu, jus kat sini pun sedap gak



The Awesome Thirteen. one missing.
photo credit to Kak Dibah
banyak lagi sebenarnya nak diceritakan, tapi masa sangat tak mengizinkan. nak revise lecture semalam la, nak review lecture esok la.. nak cari 'thought of the day' untuk kelas english laa... serabut.

But I will prevail.


life is a test. like any test, I don't want to fail.

.
.
.
.
.
Yang InsyaAllah Takkan Fail. Amiiiin.. 

No comments:

Post a Comment

nak komen? komen laa..