Thursday, October 6, 2011

Pahitnya Perpisahan


3 Oct 2011.

Setelah lama kami berjuang, akhirnya tercapai jugak hasrat kami nak fly ke USM-KLE, di Belgaum, India.

Happy.

Memang happy. ye lah, apa yang kami nanti-nantikan selama ini, akhirnya menjadi kenyataan. aku rasa lebih happy dari kawan2 yang fly tanpa perlu stay tu.. korang faham kan, apabila sesuatu yang korang nak tu susah nak dapat, bila dah dapat, tentu korang akan lebih hargainya kan? hmm...

The thing is, I've begun to like this place. USMKK. so many good people. even those that i presume will be a GREAT people. Doctors (of course). Leaders. Community Icons. Benefactors to Mankind. Kalau dapat stay lama sikit, mesti seronok. mesti banyak pengalaman menarik. mesti banyak yang aku dapat belajar daripada diorang..

Perpisahan.


Siapa sukakan perpisahan? seorang kanak2 akan menangis jika terpisah dari mak dia. tapi kita yang dah dewasa ni. takkan nak nangis?

Manusia hanya boleh mendapatkan sesuatu dengan mengorbankan sesuatu yang lain. -Edward Elric
Itu prinsip Ilmu Kimia Kuno. tapi betul lah. kadang2, untuk berjaya, kita perlu tinggalkan benda yang kita sayang. Kampung halaman. family. sanak saudara. buah hati. makanan yang sedap2. pakaian yang cantik2. tidur yang cukup. masa yang lapang. hiburan. rumah yang indah. katil yang selesa. bantal busuk, peti sejuk, mesin basuh, pembakar roti, blender dan segala bagai. and in my case, my valueable Good Friends.  semua tu mesti ditinggalkan, tak boleh dibawa bersama. all, for the sake of success. hmmm.. Rasulullah S.A.W pun hijrah ke Madinah, sebelum boleh kembangkan Islam ke seluruh alam.

The Most Elites of Soldiers Are Those Who Had Undergone The Harshest of Training. -me

quote diri sendiri. hahah.

USMKK. 


Sebulan terkandas di sini. dulu masa awal2 aku rasa macam.. tak best. tapi makin lama, makin best. aku mula terpaut hati. kat tempat ni. kat suasana dia. kat orang dia. students, lecturers.. semuanya baik baik.. sampai aku pernak fikir, "apsal laa korang ni baik sangat. kalau korang tak sebaik ni, takde la aku berat hati cenggini nak gi India.."


tapi.. aku rasa semua orang dah faham. USMKK, bagi aku hanya satu persinggahan. you are going somewhere, at night, but the road is obstructed. you feel waiting is terrible at first, but as waiting the clearing is in progress, the sun rises, and you begin to find the roadside scenery a beautiful vista. then as you are enjoying the view, the obstruction is cleared. what do you do now?


Of course you will move on! no matter how beautiful the roadside view, even if you saw a fairy riding a pegasus there, that is NOT the place you should be. 

Oh I'm gonna miss this hall..


Pegasus and Fairies

Ketua Batch Saudara Faridul Fawzan.
Seorang yang berkaki lebar. (berkaliber).

Ketua Dental, Chai Rong Yao.
Bakal Menteri Kesihatan Malaysia. hahah
aku yang tinggi atau korang yang pend.. ehem. kurang tinggi?
Another Fauzan

Another Doctorgrapher, Ilman. Dental, lagi berpengalaman dari aku. 

Sabahan Berlima. dari kanan:
Ryan, Janeable, Sariah, Shark, Joy


Dan banyak lagi "pegasus" dan "fairies" yang aku jumpa kat sini, cuma aku tak sempat snap. ataupun sempat snap, tapi gambar rosak; gelap, blur, gegar bagai.. sori lah ea.. aku ingat korang semua, dalam hati aku.. 

Choices.


Apepun, pilihan perlu dibuat. thank you all for giving me a whole month of wonderful experience. It's been great to be together with you all, but fate put us apart. just keep fighting, and we might meet again on the top. Adios, and Godspeed.

    .
    .
    .
    .
    .
Yang Berjuang,

3 comments:

  1. Goodluck buddy! If u hve time, please post lots of photos from there

    -ilman-
    -http://lukisan.weebly.com-

    ReplyDelete
  2. bilalah fawzan nak meninggi....asyik berkaliber je

    ReplyDelete
  3. ^_^ baru sedar your blog. kenangan.. nak follow!

    ReplyDelete

nak komen? komen laa..